Ústav celoživotného vzdelávanie Žilinskej univerzity v Žiline ako spolupracujúca inštitúcia participuje na podaktivite 4 a podaktivite 5.
Podaktivita č. 4
Nastavenie súboru ukazovateľov na efektívne riadenie študijných programov
V roku 2022 sa v rámci podaktivity 4 uskutočnili dva workshopy na na určenie ukazovateľov a spôsobov získavania informácií potrebných na zistenie hodnôt ukazovateľov a na vyškolenie zamestnancov na zber a hodnotenie informácií.
Podaktivita č. 5
Spektrum pedagogických metód, foriem a koncepcií, metód hodnotenia, tvorba a implementácia dokumentov a postupov vo vzťahu k študijným programom a predmetom s dištančnou alebo kombinovanou metódou; tvorba a implementácia koncepcií a metód hodnotenia študijných programov a predmetov
V roku 2022 bolo v rámci podaktivity realizovaných päť vzdelávacích aktivít s témami:
Efektívne použitie rôznych aktivizujúcich vyučovacích metód a techník: prípadová štúdia, pojmové mapovanie, skladačkové učenie, brainstorming, diskusné techniky a ich aplikácia v konkrétnych vyučovacích predmetoch.
Požiadavky na objektivitu v rôznych formách a metódach skúšania a hodnotenia vysokoškolských študentov. Súlad procesu hodnotenia s výstupmi vzdelávania a metódami vyučovania. Možnosti zvýšenia kvality didaktických testov. Spätná väzba študentom.
Možnosti zvýšenia efektívnosti využívaných metód vyučovania. Porovnanie rozdielov medzi doteraz zaužívanými postupmi a navrhnutým plánom podľa požiadaviek. Voľba vhodných stratégií zvýšenia efektívnosti vyučovania v jednotlivých etapách vyučovacieho procesu.
Možnosti prepojenia profilu absolventa študijného programu s obsahom a vyučovaním predmetov na vysokej škole. Zosúladenie výsledkov vzdelávania, podmienok na absolvovanie predmetu a metód vyučovania v jednotlivých predmetoch a zdôvodnenie ich efektívnosti na základe vybraných kritérií.
V roku 2023 v rámci podaktivity č. 5 bolo realizovaných ďalších päť vzdelávacích aktivít s témami:
Možnosti prepojenia profilu absolventa študijného programu s obsahom a vyučovaním predmetov na vysokej škole. Zosúladenie výsledkov vzdelávania, podmienok na absolvovanie predmetu a metód vyučovania v jednotlivých predmetoch a zdôvodnenie ich efektívnosti
na základe vybraných kritérií.
Požiadavka rešpektovania rozmanitosti učebných štýlov študentov. Podpora študentov so špecifickými potrebami v konkrétnych vyučovacích predmetoch na vysokej škole.
Efektívne vysvetľovanie, problémový výklad, výskumné heuristické metódy (DITOR, TRIZ, IDEALS), quickstorming, metóda Phillips 66 a ich aplikácia vo vyučovacích predmetoch.