Tematická oblasť: 2020.1. Téma 7: Príprava a rozvoj výučby kurzov v anglickom
jazyku so zameraním na umelú inteligenciu a kybernetiku vo forme "blended learning"
Rozvojový projekt pripravený v rámci výzvy "Výzva na podávanie rozvojových projektov verejných vysokých škôl v roku 2020"
Ústav celoživotného vzdelávanie Žilinskej univerzity v Žiline ako spolupracujúca inštitúcia zodpovedá za aktivitu A1 a kooperuje na aktivite A4.4
Cieľový stav
V rámci projektu budú vytvorené kurzy v anglickom jazyku, ktoré účastníkom poskytnú potrebné teoretické znalosti a praktické zručnosti týkajúce sa oblasti umelej inteligencie (AI), strojového učenia (ML) a kybernetiky. Kurzy budú rozdelené do troch úrovní náročnosti:
Kurzy budú kombinovať prezenčnú a dištančnú formu, a to tak, že budú do nich účastníci môcť vstupovať podľa potreby a postupovať vlastným tempom. Modulárny charakter kurzov im umožní sústrediť pozornosť na oblasti, ktoré sú z pohľadu ich potrieb prioritné. Vzdelávací obsah sa bude venovať najmä moderným metódam s vysokým potenciálom: identifikované budú na základe odporúčaní z excelentných pracovísk (napr. spätná väzba z UC Berkeley), požiadaviek z praxe a analýzy kvantitatívnych ukazovateľov.
A1.1: Tvorba toolkitu pre tvorcov a lektorov vytváraných kurzov s dôrazom na špecifiká blended learningu
Výstup: Toolkit - krátky praktický metodický sprievodca tvorbou a vedením kurzov ďalšieho vzdelávania organizovaných formou blended-learning – zameriava sa na kľúčové časti prípravy kurikula a vlastnej realizácie vzdelávania s využitím rozvoja mäkkých zručností a kritického myslenia.
A1.2: Tvorba kurzu pre tvorcov a lektorov s dôrazom na špecifiká blended learningu.
Výstup: Kurz pre tvorcov a lektorov.
Kurz sa pripravil na základe výstupov aktivity A1.1, ktoré boli doplnené o praktické ukážky, príklady s dôrazom na samotnú prácu tvorcov a lektorov. Následne ich výstupy poslúžili k analýze, hodnoteniu a prezentácii správnych postupov pri torbe aktivít, modulov a kurzov ako celkov. Súčasne obe cieľové skupiny sa museli natrénovať a neskôr rešpektovať a využívať požiadavky efektívnosti edukácie, primeranosti a dynamickej atmosféry.
A1.3: Tréning tvorcov a lektorov
A4.4: Vyhodnotenie spätnej väzby, odporúčania pre prípravu akreditácie
Analýza získanej spätnej väzby, príprava odporúčaní smerom k obsahu, dynamike, vedeniu
výučby doplnené príklady dobrej praxe z absolvovaného vzdelávania ako dobrá prax pre ďalšie kurzy
pripravené v tejto línii.
Riešiteľský tím ÚCV: Mgr. Albert Kulla, PhD., PhDr. Petra Laktišová, PhD., Ing. Lucia Hrebeňárová, PhD., Mgr. Jana Trabalíková, PhD.