EnglishGermany

Osobnosť učiteľa

Aký je prvý krok?

Krok 1 – sebahodnotenie

Identifikujeme svoje SWIM: Strengths, Weaknesses, Interests, My Values

AKÝ je druhý krok?

Krok 2 – stanovíme si ciele

Ak chceme profesijne rásť, potrebujem sa pýtať: „Kam smerujem?“ Stanovím si ciele, aby kroky, ktoré robím viedli správnym smerom.

Odpoviem si na otázky:

  1. V čom chcem byť lepší v súvislosti s mojou aktuálnou prácou?
  2. Čo očakávam od mojej práce? Čo mi má dávať teraz a v horizonte najbližšieho 1 až piatich rokov (uspokojenie, výzvu, dobrú povesť, ocenenie)?
  3. Kde chcem byť? Aké zmeny majú byť výsledkom môjho rozvoja?
  4. Existuje nejaká konkrétna rola, na ktorú sa chcem zamerať?
  5. Podľa čoho budem vedieť, že som cieľ dosiahol?

AKÉ techniky stanovenia si cieľov môžem využiť?

Technika SMART na stanovenie si cieľov

Je jednou z pomôcok dobrého definovania cieľov. Cieľ je sériou konkrétnych výstupov, ktoré v konečnom dôsledku chceme dosiahnuť. Môžeme si zadefinovať nejaké hlavné ciele a splniteľné úlohy. Ciele formulujme stručne, jednoducho, zrozumiteľne.

Image

SMART cieľ versus ne-SMART cieľ:

ne-SMART cieľ: „Chcem zvýšiť svoj výkon.“

SMART cieľ: Aby som mohol/-a zvýšiť svoj výkon, potrebujem si zdokonaliť svoje PowerPoint zručnosti. Absolvovaním online kurzu si za tri mesiace zdokonalím svoje zručnosti v programe PowerPoint tak, aby si práca v ňom vyžadovala iba 25% môjho pracovného času.

Zdroj: Rovenská, D. (2019) Rozvoj profesionálnych kompetentností. Košice: UPJŠ.

Inšpirujme sa:

https://unibook.upjs.sk/img/cms/2019/fvs/rozvoj-profesionalnych-kompetentnosti-web.pdf

Pokiaľ chcete prepojiť svoje osobné profesijné ciele s dlhodobým zámerom UNIZA: https://www.uniza.sk/images/pdf/uradna-tabula/22022021_Dlhodoby-zamer-UNIZA-2021-2027.pdf