...nech už sú naše myšlienky súvisiace s Vašim osobným rozvojom akékoľvek, zrejme sa zhodneme na tom, že ak chceme ako vysokoškolskí učitelia kvalitne vykonávať svoje aktuálne úlohy, a plánovať si a zvládať nové, musíme byť proaktívni v oblasti sebarozvoja. Iba tak dosiahneme väčšiu spokojnosť a efektívnosť v práci.
Na tomto mieste Vám postupne predstavíme sériu krokov, ktoré Vám môžu pomôcť na ceste rozvíjania svojich kvalít vysokoškolského učiteľa. Ktoré to sú? Nech sa páči:
Ak chceme profesijne rásť, musíme poznať svoj východiskový bod.
Vyskúšame si techniku SWIM?
Odpovedzte si na otázky a identifikujte svoje:
Strengths – V čom je moja pridaná hodnota? Aké mám schopnosti, prenositeľné kompetencie? Hovoria mi kolegovia, že som v niečom dobrý?
Weaknesses – V čom by som mohol byť sebavedomejší? Čo by som mohol vedieť lepšie?
Interests – Odkiaľ čerpám inšpiráciu? Čo ma vie motivovať a nadchnúť?
My Values – čo je pre mňa dôležité? Ako moje hodnoty doteraz ovplyvňovali moju kariéru?
Keď sme už zmapovali svoje silné, slabé stránky, záujmy a hodnoty, čo tak porovnať ich úroveň s dátami z výskumu o kompetenciách, ktoré absolventi VŠ získali počas vysokoškolského štúdia a ktoré sú požadované v zamestnaní?
Prenositeľné kompetencie podľa úrovne vyžadovanej v zamestnaní
Zdroj: Horný, Ďurina (podľa CVTI SR, 2014, s. 11)
Inšpirácia: The UK Professional Standards Framework for teaching and supporting learning in higher education 2011 (https://www.advance-he.ac.uk/guidance/teaching-and-learning/ukpsf)