EnglishGermany

GamifiedEd: Gamifikácia vo vzdelávaní dospelých

Image

Podporený z programu Erasmus+ (KA210-ADU).

Projekt GamifiedEd sa zameriava na zvýšenie kvality vzdelávania dospelých prostredníctvom implementácie gamifikácie do vyučovacieho procesu. Cieľom projektu je poskytovať pedagogickým pracovníkom, ktorí pracujú s dospelými študentmi, praktické nástroje a metodiky na využívanie herných prvkov a dynamiky v rámci výučby. Tieto techniky majú potenciál zlepšiť motiváciu, angažovanosť a celkový zážitok zo vzdelávania dospelých účastníkov. V rámci projektu budú vytvorené vzdelávacie materiály, ktoré pokryjú rôzne oblasti, ako je digitálna gramotnosť, výučba anglického jazyka a rozvoj mäkkých zručností, ktoré sú nevyhnutné v modernom pracovnom prostredí. Vytvorenie nástroja s 24 písomnými a 24 video tutoriálmi pomôže pedagógom získať praktické znalosti a techniky, ktoré môžu priamo aplikovať vo svojich kurzoch, čím efektívne využijú gamifikáciu ako podporu pri dosahovaní vzdelávacích cieľov.

Okrem toho projekt vytvorí digitálny manuál, ktorý poskytne podrobné návody a príklady gamifikácie, aby pedagógovia mohli prispôsobiť výučbu konkrétnym potrebám dospelých študentov. Týmto spôsobom projekt podporí širšie využívanie gamifikovaných metód v dospelom vzdelávaní a umožní efektívnu implementáciu interaktívnych a pútavých vzdelávacích prístupov. V rámci projektu sa bude klásť dôraz aj na kvalitu, pričom pedagógom sa poskytne spätná väzba, ktorá im pomôže upravovať a vylepšovať vyučovacie materiály na základe praktických skúseností a potrieb ich študentov. Cieľom je tak nielen zvýšiť pedagogické kompetencie, ale aj zlepšiť vzdelávacie skúsenosti dospelých účastníkov vo všetkých oblastiach ich profesijného a osobného rozvoja.

Dátum začatia projektu (v zmysle Výzvy): 1.9.2025
Dátum ukončenia projektu (v zmysle Výzvy): 31.8.2027

Ciele projektu

1. Zvýšenie kompetencií vzdelávacích pracovníkov: Poskytnúť pedagógom nástroje a školenia na implementáciu gamifikácie do výučby.

2. Zlepšenie kvality vzdelávacích príležitostí: Vytvoriť a sprístupniť digitálne nástroje, ktoré zlepšia gamifikované učenie a flexibilitu v vzdelávacích programoch.
3. Podpora inkluzívneho vzdelávania: Rozvoj prístupných, flexibilných gamifikačných metód pre rôzne skupiny dospelých účastníkov.

Cieľová skupina:

  • Lektori a pedagógovia v oblasti vzdelávania dospelých
  • Seniori a starší dospelí
  • Mladí ľudia (7–12 rokov)
  • Vzdelávacie inštitúcie a organizácie