Tvoriví zamestnanci ÚCV boli aktívne zapojení do výskumnej a publikačnej činnosti v oblasti
pedagogických a humanitných vied, so špecifickým zameraním na prípravu a realizáciu výučby
odborného cudzieho jazyka. Hlavnými výskumnými témami je efektivita výučby cudzích jazykov, využitie
IKT technológií, metódy a efektivita hodnotenia študentov, akademické diskurzy a práca s odborným
textom. V roku 2024 publikovali 17 výstupov v relevantných časopisoch, zborníkoch a knižných
publikáciách.
V3
Fostering entrepreneurship through the assessment of business risks for SMEs in V4 countries
[electronic] / Maria Hudakova ... [et al.]. In: Engineering Economics [print, electronic] = Inžinerinė
ekonomika. - ISSN 1392-2785. - Roč. 34, č. 4 (2023), s. 384-396 [print, online]. Zaradené v: SCOPUS
; Web of Science Core Collection Spôsob prístupu: https://inzeko.ktu.lt/index.php/EE/article/view/29412
[Hudáková Mária (30%) - Masár Matej (25%) - Buganová Katarína (25%) - Môcová Lenka (20%)]
[anonymné recenzné konanie]
V2
Job Labs : on selected aspects of ESP course design[Job Labs : k vybraným aspektom tvorby
kurzu ESP] / L. Môcová, K. Smolková, S. Stachurska-Ćwiek. In: EDULEARN24 [electronic] :
conference proceedings. - 1 vyd. - Palma: IATED, 2024. - ISBN 978-84-09-62938-1 (online). - s. 4711-
4717 [online, CD-ROM, USB-key]. Spôsob prístupu:
https://library.iated.org/view/MOCOVA2024JOB?re=downloadnotallowed,
https://library.iated.org/publications/EDULEARN24/start/1250
[Môcová Lenka (40%) - Smolková Katarína (30%) - Stachurska-Ćwiek Sylwia (30%)] [anonymné
recenzné konanie]
V2
Digitálne technológie vo výučbe odborného cudzieho jazyka. In: Inovatívne metódy vo výučbe
cudzích jazykov z aspektu interkultúrnej komunikácie. Medzinárodný vedecký zborník vedeckých
štúdií. Prešov: 2024. ISBN 978-80-555-3310-0.
[Bugárová Antónia (100%)]
O2
Fostering critical thinking skills in written assignments ; Teachers' professional practice: Issues
and strategies, 4 [30.04.2024, Kropivnickij, Ukrajina] In: Materialy 4 Internet-konferencia [elektronický
dokument] = online book of abstracts / Šandruk, Svitlana Іvanivna [Zostavovateľ, editor] ; Smirnova,
Lina [Zostavovateľ, editor] ; Smetanová, Eva [Zostavovateľ, editor]. – 1. vyd. – Kropivnickij (Ukrajina) :
TOV "Polimed-Servis", 2024. – ISSN (online) 2786-8516, s. 45-48 [online] Link: https://646155c3-0e22-
4ab2-a894-021440f5a83a.filesusr.com/ugd/1d8c6d_3f247d04207a46c7b65e87c15910fcc0.pdf
[Lopušanová Jana (100%)]
Študijný program a kľúčové prvky dosiahnutia výstupov vzdelávania na vysokej škole - odborná
knižná publikácia [Hrebeňárová Lucia (50%) – Trabalíková Jana (50%)]
Prelínanie sa prípravy začínajúcich vysokoškolských učiteľov s princípmi SCL ako nástrojom podpory
wellbeingu študentov, In: EDUCOM 2024, Trnava
[Trabalíková Jana (100%)]
V2
KpV2
ID: 1620783 | From complexity to clarity : teaching Plain English to PhD students / Môcová, Lenka
(Autor) (100%)
In: To understand is to be free [elektronický dokument] : interdisciplinary aspects of comprehensibility
and understanding / Bohušová, Zuzana [Zostavovateľ, editor] ; Dove, Michael Eliot [Zostavovateľ, editor]
; Fogarasi, Katalin [Recenzent] ; Buda, Agata [Recenzent]. – 1. vyd. – Viedeň (Rakúsko) : Praesens
Verlag, 2024. – (The Translation Studies and its Contexts ; Band 9). – ISBN 978-3-7069-1214-3, s. 213-
223 [online]
V2
Sufix -циj(а) pri tvorbe neologizmov
[Khrastinova Olga (100%)]
O2
Onlajn-platformy dľa prepodavanija anglijskogo jazyka. Online platformy na výučbu anglického
jazyka: súčasný stav a perspektívy (slovenčina)
[Khrastinova Olga (100%)]
V3
ID: 1621049 | Integrating 4C skills of 21st century into ESP courses at University of Žilina =
Integrácia zručností 21. storočia do kurzov ESP na Žilinskej univerzite v Žiline / Kulla, Albert (Autor)
(50%) ; Laktišová, Petra (Autor) (50%). – [recenzované]. – DOI 10.17423/apps.2024.02.1.02
In: Academic journal of applied linguistics and languages [elektronický dokument] . – ISSN (online)
2729-9805. – Roč. 2, č. 1 (2024), s. 10-17 [online]
Počet všetkých autorov: 2
V2
ID: 1621050 | Rozvíjanie schopností kritického čítania a kritického myslenia prostredníctvom
špecifickej vyučovacej metódy v kontexte kurzov ESP na UNIZA = Fostering critical reading and
critical thinking skills through specific teaching practice in the context of ESP courses at UNIZA / Kulla,
Albert (Autor) (50%) ; Laktišová, Petra (Autor) (50%)
In: Aplikované jazyky v univerzitnom kontexte (11) [elektronický dokument] / Balážová, Žaneta
[Zostavovateľ, editor] ; Ľupták, Marek [Zostavovateľ, editor] ; Veverková, Darina [Zostavovateľ, editor] ;
Danihelová, Zuzana [Zostavovateľ, editor] ; Barnišinová, Lívia [Recenzent] ; Chovancová, Katarína
[Recenzent] ; Štulajterová, Alena [Recenzent] ; Vyhnáliková, Zuzana [Recenzent] ; Zázrivcová, Monika
[Recenzent] ; Molnárová, Eva [Recenzent] ; Gergel, Peter [Recenzent] ; Javorčíková, Jana [Recenzent].
– 1. vyd. – Zvolen (Slovensko) : Technická univerzita vo Zvolene, 2024. – ISBN (elektronické) 978-80-
228-3436-0, s. 178-185 [online]
V2
Fostering English Communication Proficiency: A Study on the Impact of Project-Based Learning
in JobLab for Graduates. Kissová, Oľga [Autor, 50%], Lengyelfalusy, T. [Autor, 50%].
In: 11th International Scientific Conferences on Social Sciences and Arts & Humanities (ISCSS & ISCAH
2024). SGEM WORLD SCIENCE (SWS), Rakúsko, 2024. ISBN 978-3-903438-12-5.
Online prístup: https://ssalibrary.at/sgem_jresearch_publication_list.php
V2
Empowering University Learners by Unleashing the Potential of ESP through the 7Cs Framework
Kissová, Oľga [Autor, 50%], Tengler, Jiří [Autor, 50%].
In: 11th International Scientific Conferences on Social Sciences and Arts & Humanities (ISCSS & ISCAH
2024). SGEM WORLD SCIENCE (SWS), Rakúsko, 2024. ISBN 978-3-903438-12-5.
Online prístup: https://ssalibrary.at/sgem_jresearch_publication_list.php
V3
ID: 1118677 Synergy of Positive Emotional Stimuli and Education Technologies in JobLab
English Speaking Development for Graduates. Bugárová, Antónia [Autor, 50%], Kissová, Oľga
[Autor, 50%].
In: R&E-Source: Research and Education (Suppl. Pedagogical Diplomacy II). Baden (Rakúsko):
Pädagogische Hochschule NÖ, 2024. ISSN 2313-1640, s. 1–9. DOI:
10.53349/resource.2022.i17.a1067
Online: https://app.crepc.sk/?fn=detailBiblioForm&sid=BB038EDA88C29BAE799A43FA6DDF
V2
ID: 1183278 | Teacher's soft skills and support of students' critical thinking / Hanuliaková, Jana
[Autor, 25%] ; Porubčanová, Dáša [Autor, 25%] ; Lobotková, Alžbeta [Autor, 25%] ; Kissová, Oľga [Autor,
25%] ; International Adult Education Conference, 13 [25.09.2023-26.09.2023, Praha, Česko] In: Adult
Education 2023 - in the context of artificial intelligence [elektronický dokument] : proceedings of the 13th
International Adult Education Conference / Veteška, Jaroslav [Zostavovateľ, editor] ; Kříž, Jaroslav
[Zostavovateľ, editor] ; Lukianova, Larysa [Recenzent] ; Marianowska, Anna [Recenzent] ; Matouš,
Zdeněk [Recenzent] ; Szarota, Zofia [Recenzent] ; Šip, Maroš [Recenzent] ; Pavlov, Ivan [Recenzent].
– 1. vyd. – Praha (Česko) : Česká andragogická společnost, 2024. – ISBN (elektronické) 978-80-
908330-5-0. – ISSN (online) 2571-385X, s. 115-121 [online]
https://app.crepc.sk/?fn=detailInstitutionForm&sid=48C26C7B6AED9B08EE896A96